Petr Pavlita jest doświadczonym strategiem marketingowym. Twierdzi, że tylko 10 % firm jest gotowych do skutecznej sprzedaży, a pozostałe 90 % potrzebuje pomocy. Proces przygotowania firmy do sprzedaży obejmuje dziesiątki drobnych i większych zadań, które muszą być wykonane w odpowiedniej kolejności. Rezultaty muszą być perfekcyjne i dlatego należy dołożyć wszelkich starań, aby uniknąć wszelkich błędów.
Niezależnie jaki jest powód sprzedaży firmy (problemy zdrowotne, zmiana pokoleniowa, syndrom wypalenia zawodowego lub inne nagłe wydarzenie), kluczem do sukcesu jest uzyskanie najlepszej ceny, a następnie przygotowanie do przekazania firmy nowemu zarządowi.
Jeśli model biznesowy jest zdrowy fundamentalnie, a sama firma ma przewagę konkurencyjną, można ją przedstawić jako odpowiednią inwestycję przy użyciu technik procesowych i marketingowych. Jednakże, aby przekazać firmę nowemu właścicielowi, należy ją najpierw zdepersonalizować, a to jest możliwe tylko poprzez skuteczne i efektywne zarządzanie procesami.
APUtime pozwala kontrolować istniejące i przyszłe zlecenia, aktualny status oraz dalszy rozwój. Ujawnia luki w procesowym zarządzaniu projektami oraz w wykorzystaniu poszczególnych zasobów. Rzeczywisty zysk finansowy poszczególnych faz projektów, jak i całych zleceń, staje się bardziej przejrzysty, przypisanie zadań i kontrola są w pełni zautomatyzowane, a zastępczość zasobów jest efektywnie rozwiązywana.
Profesjonalne dokumenty, które można kontrolować w czasie rzeczywistym, można uzupełnić o odpowiednią strategię marketingową i PR. W efekcie cena firmy przeznaczonej do sprzedaży może szybko wzrosnąć. To ciężka praca, ale warta zachodu.